هزار مژده که آمد بهار و گل خندید

روزمرگی
آخرین نظرات
  • ۳ شهریور ۹۶، ۲۰:۵۰ - قالب رضا
    :)
  • ۱۱ تیر ۹۶، ۱۲:۲۳ - نیما نوری نژاد
    عالی

آرزهای بی پایان

دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۴۰ ب.ظ

1)  چهارشنبه ساعت 6.5  پرواز داریم.  مشهد.  امام رضا.

بعد از حدود 20 سال مسافرت نرفتن.

میریم مشهد. من و مامان . 2 تایی.

 قبل از عید قرار بود بریم  قشم. تقریبا  رزرو هم کرده بودیم. نیمه اول اسفند . یهو همه چیز بهم خورد. اون تور کنسل شد.

و حالا مشهد .

تو تصوراتم همیشه یه جور دیگه باید میرفتم مشهد...


قطعا ، امام رضا خواسته که بریم.

شاید مامان...

همه چیز که نباید به دل من باشه.

میدونی ؟  حکایت اونه که یکی  کفش اسکی خرید و  دعا میکرد به درگاه خدا که برف بباره و بتونه اسکی کنه  و 

اون یکی کفشش پاره بود و دعا میکرد برف و بارون نیاد .

هردو به درگاه خدا دعا میکردن .  خدا هم خدای هردو .

حالا حکایت ما شده.

تو اون نوشته ی ثبت موقت ( مخفی )  نوشته بودم که شاید  " کلید اسراره" .  اینکه پارسال اون زوج رفتن مشهد تو خرداد . و الان کمتر از یکسال خودم دارم میرم مشهد .

...

درست نمیدونم چه حسی دارم . اصلا حسی دارم یا نه ؟


مامان دیشب میگفت : برم ، با امام رضا خیلیییی حرف دارم خیلی.

سکوت کردم اولش. تو ذهنم خیلی چیزا گذشت.  ترس از اینکه  ناامید برگرده. ترس از اینکه ...  ترس از اینکه ...

گفتم :  بعضی وقتها آدم یه چیزایی میبینه  که بعدش با خودش فک میکنه .  همین جن وقته پیش یه کلیپ دیدم خارجی . دختره مثه پنجه آفتاب. اما دو تا دست نداشت و مادر و پدرش برای همین  در نوزادی رهاش کرده بودن .  یه خانوم سرپرستیشو به عهده گرفته بود.

این دختر زیباروی  ، اینقدر زیبا پیانو میزد و میخوند که حد نداشت .

خب پس باید به خدا بگه جرا بهم دست ندادی ؟ اگه ما جای اون بودیم چی ؟  خدا رو شکر  ،که خدا بهمون سلامتی داده. ...

...

مامان ؟  ما که از خدا طلب نداریم.

سکوت کرده بود و به حرفهام گوش میداد . احساس کردم آروم شد. حداقل از طلبش کم شد. 




2) گاهی  احساس دلتنگی میکنم . یا گاهی  عصبی .  بی علت .  نمیدونم چرا .


3) سحر بهم زنگ زده بود صبح .  آها  . از خونه سحر اینا نگفتم . حالا بعد میگم .

سحر زنگ زده بود صبح. حرف زدیم ... گفت : کی میرین؟

گفتم : 4 شنبه .

گفت : من امام رضا رو خیلی دوست دارم. خیلی . 

هرچی ازش خواستم بهم داده. شاید همون موقع نبوده. اما بالاخره بهم داده.  من خیلی دوستش دارم.

وقتی مدرکم تو فیلیپین گیر بود  من که از اینور رفتم فلیپین ،  حمید با قطار  رفت مشهد ، یه روزه . فقط بخاطر من . هنوز نیم ساعت نبود که تو حرم بود که من بهش زنگ زدم که حمید : نمیشه.

حمید میگه : تمام خستگی راه به جونم موند.

سحر میگفت : هرچند که بعدا کارم درست شد . اما  حمید با امام رضا خوب نیست. میگه تازه رسیدم خسته . نذاشت یکم بگذره . تو همون حرم ..

سحر ادامه داد : اما ؛ من خیلی امام رضا رو دوست دارم . خیلی . راضیش میکنم بازم بریم مشهد. راضیش میکنم.



4) اول دبیرستان ؛ اولین و آخرین باری بود که رفتم مشهد . اونم با حاج خانوم .  اونجا دعا کردم که دفعه بعد ، با مامان و بابام و مجید  ، 4 تایی خونوادگی  مشهد بریم.

...

نشد. هرگز نشد .

حالا بعده سالها ، دارم میرم مشهد. تو یه شرایط دیگه. دور از قول و قرارم با امام رضا. 

اما به هر حال دارم میرم .

نمیدونم چیزی بخوام یا نه . نمیدونم. هیچی نمیدونم.


5) فردا تعطیله و نیستم که بخوام چیزی بنویسم.  4 شنبه صبح هم که نمیام . دیگه تا دوشنبه .به امید خدا .

البته قرار گذاشتیم 2 تایی با مامان ، اگه بهش خوش گذشته و دلش میخواد بیشتر بمونه ، به هیچ عنوان شک و تردید نکنه . بلیط رو تعویض میکنیم و 30 درصد ضررش رو هم تقبل کنیم.

مامان همیشه دلش میخواسته هر وقت مشهد میره 10 روزه باشه. اما ، خب میترسه که خسته شه و نتوونه.  سالهاااااست که مسافرت نرفته.

از طرفی هم گویا 1 شنبه و 2شنبه به ولادت امام حسین و ابوالفضل میخوره. دلش میخواد اونجا بمونه تو ولادت ها .

قرار شد  اگه یه کوچولو هم دلش خواست بمونه تردید نکنه. معلوم نیست دیگه کی مشهد بریم. پس تردید نکنه برای موندن .

اگه خواست بیشتر بمونیم  تا شنبه ساعت 12 باید بلیطمون تعویض بشه و 30% جریمه .  وگرنه بعد از اون 60% هست.

تا شنبه دیگه معلوم میشه چقد میمونیم. الان برای یکشنبه صبح ساعت 10.5  پرواز داریم.

تا ببنیم خدا چی میخواد .



6)  با عمه صحبت میکردم یکم قبل تر . گفتم : عمه چی میخوای برات بیاریم.؟؟؟

فک کردم  تعارف میکنه و میگه سلامتی .  اما گفت :

یه معجزه. که خونه بخرم . به اسم خودم. مال خودم . آرزوی منه .

خیلی جا خوردم. خیلی خیلی خیلی زیاد.

جا خوردم . ناراحت شدم . .... نمیدونم چه جوری حسم رو بیان کنم .

قفل شدم . نمیدونستم چی بگم.

گفتم : عمه ان شاأاله که خونه هم میخری .  عمو رو راضی کنه خونه پدری رو بفروشین. اگه بفروشین به راحتی یه خونه میخرین. چرا عمو قبول نمیکنه وو...

...

...

..

...

بهش گفتم : مشهد که برم تو حرم بهت زنگ میزنم. گوشی رو میگیرم سمت اما رضا ، هرچی خواستی بهش بگو . اصلا اینا رو خودت بهش بگو .

..

...


7)
آدم ها به آرزوهاشونه که زنده ان.  آرزوهای بی پایان آدم ها . یکی پس از دیگری . 
آرزوهان ؛ که انگیزه زندگین .
اون روز خاله نسترن میگفت : سن قشنگی هستین.  پر از آرزوهای قشنگ.
...
...
گفتم : یعنی شما ها دیگه آرزو ندارین ؟ ؟
گفت : چرا  . داریم. اما همه ی آرزوهامون مربوط به بچه هامونه.  هیچ آرزویی برای خودمون نداریم دیگه.


8)  امام رضا ؟ ما داریم میایم.

9) خدایا ؟ میخوام خوب باشم. خیلی خوب. خودت و خودم  و مامانم  ، ازم راضی باشین.
خدایا ؟ کمکم کن دوست داشته باشم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۴
مریم م.م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی