هزار مژده که آمد بهار و گل خندید

روزمرگی
آخرین نظرات
  • ۳ شهریور ۹۶، ۲۰:۵۰ - قالب رضا
    :)
  • ۱۱ تیر ۹۶، ۱۲:۲۳ - نیما نوری نژاد
    عالی

تقصر خداست

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۳۷ ق.ظ

دیروز تو خبرها خوندم که



"3 خواهر مجرد  همزمان  با ازاد کزدن گاز  همزمام خودکشی کردند. این 3 خواهر مجرد 43 تا 50 سال داشتند و تو یه آپارتمان با پدر مادرشون زندگی میکردندذ و رو دیوار  از اونا حلالیت طلبیدن. "

ازوقتی این خبرو خوندم نمی تونم از فکرش دربیارم.فک میکنم مقصر خداست...


میدونی ؟ گاهی یه کمک کوچولو از خدا ؛ یه جایزه یا یه هدیه , میتونه زندگی آدم رو تغییر بده. میتونه ادم رو به اوج برسونه. اون بالا نزدیک خدا...

اما امان از اون موقع که خدا هیچ توجهی بهت نداره تو هیییییچ زمینه ای. کار پول زندگی عشق بچه همسر درس و...  اون موقع است که با تمام تلاشی که کردی به اوج برسی و خودت رو به خدا نزدیک کنی و خودت رو بهش بسپری , با تمام صبوری که کردی , یهو صبرت لبریز میشه و طاقتت طاق میشه از بی تفاوتی خدا بهت و ووووووووووووو  از اون بالا می افتی پایین. همه چی برات بی اهمیت میشه. دیگه نمازت یه خط در میون میشه و ترک میکنی و با وقاحت تمام  مقصر حوادث و تصمیات رو  خدا میدونی و لاغیر.


من هیچ جوری نمیتونم خودم رو قانع کنم. تقصیر خدا بوده.

من فک میکنم از خدا طلب داریم. خدا تو قران گفته به هرکی دلم بخواد میدم و هرچقدر دلم بخواد میدم.

پس عدالت خدا چی میشه؟؟؟ پس فرق ادم خووب و بد و متوسط چی میشه؟؟؟/

إنَّ اللّهَ یَرْزُقُ مَن یَشَاءُ بِغَیْرِ حِسَابٍ [آل عمران : 37] :«خداوند به هر کس که بخواهد، بى حساب روزى مى دهد»

مثه اینهکه یه معلم به دانش اموز تنبل هی نمره خوووب بده و بگه این در اخرت کنکور قبول نمیشه و ....



فهم من در همین حده...نمتونم خودم رو جور دیگه ای قانع کنم.

«یهدی من یشاء و یضل من یشاء»، یعنی خدا هر کس را که بخواهد هدایت و هر کس را که بخواهد گمراه می‌کند،


«لَقَدْ أَنزَلْنَا آیاتٍ مُّبَینَاتٍ وَاللَّهُ یهْدِی مَن یشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ» (النور، 46)

ترجمه: قطعا آیاتى روشنگر فرود آورده‏ایم و خدا هر که را بخواهد به راه راست هدایت مى‏کند.



و حتی به پیامبرش می‌فرماید چنین نیست که هر کس را تو بخواهی هدایت شود، بلکه هر کس را که خدا بخواهد هدایت می‌شود:

«إِنَّکَ لَا تَهْدِی مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ یهْدِی مَن یشَاءُ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ» (القصص، 56)

ترجمه: در حقیقت تو هر که را دوست دارى نمى‏توانى راهنمایى کنى لیکن خداست که هر که را بخواهد راهنمایى مى‏کند و او به راه‏یافتگان داناتر است.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۵
مریم م.م

نظرات  (۱)

سلام بر شما
خب شما برای قضاوت باید به آیات دیگر قران هم مراجعه کنید. اونجایی که میگه:
إِنَّ اللّهَ لاَ یَظْلِمُ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ (نساء/40) یعنی: خدا ذره‌ای هم ظلم نمی‌کند.
اون آیاتی که درباره‌ی هدایت و رزق آوردید، معناش غیر از او چیزی است که گفتید. خداوند در قرآن، اسباب هدایت و گمراهی را ذکر کرده و فرموده هرکس از هر کدام از این اسباب که پیروی کند به نتیجه‌اش هم خواهد رسید. یعنی اگر از راه درست رفت قطعا به هدایت میرسد و اگر از مسیر غلط رفت حتما گمراه می‌شود. اینکه خدا گفته هرکس را که بخواهم هدایت میکنم یعنی اونهایی را که راه درست رفتند. حتی اگر پیامبر هم به هدایت کسی علاقه داشته باشد ولی اون شخص از مسیر غلطش دست برنداره بازهم مشمول هدایت خداوند نخواهد شد. اگر جواب مفصلتر میخواین به اینجا مراجعه کنید:
http://www.aviny.com/shobhe/eteghadi/127.aspx
در مورد قسمت اول مطلب شما باید بگم که اگر کارهای انسان سبب نزدیکی به خدا بشه دیگه امکان نداره از این فکرهایی که گفتید بکنه؛ چون چنین شخصی با تمام وجودش، حکمت و رحمت خدا را درک میکنه و بخاطر ندادنهای خدا او را مقصر نمیدونه بلکه شکر میکنه چون به صلاحش نبوده. اگر کسی اهل نماز و عبادت باشه ولی بعد از مدتی به این نتیجه برسه که خدا را مقصر بدونه باید عرض کنم که عباداتش ارزشی نداشتند و فقط کارهای ظاهری بودند.
قطعا داستان اون سه خانم، خیلی ناراحت کننده است ولی نباید فورا خداوند را مقصر، معرفی کرد در حالیکه ما از ابعاد زندگی آنها خبر نداریم.
در پناه خدای مهربان باشید
پاسخ:
سلام
... میدونم.
اون سایت رو خوندم قبلترها...
وقتی آدم نوپا باشه ، وقتی هنور رشد نکرده باشه ، میشه...  میشه که به خدا نزدیکه نزدیک شه. حتی لذت باهاش بودن رو با تمام وجوودش حس کنه و بعد مدتی دووووور شه. وقتی که دابم شکست بخوره و دایم درجا بزنه و تو هیچ چیزی نه تنها پیشرفت نکنه بلکه در زمان عقب بمونه میشه. وقتی که صبرش لبریز شه و تحملش تموم شه میشه. ...
اگه اینطور نبود که دیگه هرکی لذت با خدا بودن رو چشیده باشه یعنی تا اخرش قدیسه.  دیگه پس امتحانه خدا ، برای اونا معنی نداره. همش نمرشون بیسته. ها؟؟
آیا اینطوریه؟؟؟  هرکی لذت با خدا بودن رو چشیده باشه تضمینه که تا آخرش همونجا و در همون وضعیت بمونه ؟؟؟  پس امتحان خدا چی میشه؟؟؟؟

اینجا دیگه حوصلم نمیشه بنویسم. وگرنه بیشتر تو پست ها توضیح میدادم که ..... تو وبلاگ قبلیم مفصلتر مینوشتم حرفام رو...
به هرحال ، ممنونم از وقتی که گذاشتین...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی