هزار مژده که آمد بهار و گل خندید

روزمرگی
آخرین نظرات
  • ۳ شهریور ۹۶، ۲۰:۵۰ - قالب رضا
    :)
  • ۱۱ تیر ۹۶، ۱۲:۲۳ - نیما نوری نژاد
    عالی

"خشم و حسد"

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶ ق.ظ

گویند “حر بن یزید ریاحی” اولین کسی بود که آب را به روی امام بست و اولین کسی شد که خونش را برای او داد.
“عمر سعد” هم اولین کسی بود که به امام نامه نوشت و دعوتش کرد برای آنکه رهبرشان شود و اولین کسی شد که تیر را به سمت او پرتاب کرد!
کی می‌داند آخر کارش به کجا می‌رسد؟
دنیا دار ابتلاست.
با هر امتحانی چهره‌ای از ما آشکار می‌شود، چهره‌ای که گاهی خودمان را شگفت‌زده می‌کند.
چطور می‌شود در این دنیا بر کسی خرده گرفت و خود را ندید؟
می‌گویند خداوند داستان ابلیس را تعریف کرد تا بدانی که نمی‌شود به عبادتت، به تقربت، به جایگاهت اطمینان کنی.
خدا هیچ تعهدی برای آنکه تو همان که هستی بمانی، نداده است.
شاید به همین دلیل است که سفارش شده، وقتی حال خوبی داری و می‌خواهی دعا کنی، یادت نرود “عافیت” و “عاقبت به خیری‌ات” را بطلبی.

‌ مرحوم دولابی


1) امروز  صر صبح حسابی عصبانی شدم.
دیشب مجید چند تا چک داده بود به حساب بخوابونم. صبح بعد از ورزش با مامان و خونه اومدن و دوش گرفتن زنگ زدم که شماره حساب چی بود ؟  گفت فلان .
گفتم کد ملی هم بخون .
گفت ...    نسترن ...
تا گفت به اسم نسرن از کوره در رفتم.
گفتم مجید من چک ها رو پشت نویسی کردم به اسم تو. حالا خط بزنم.؟؟؟
گفت آره خط بزن...
...
حسابی عصبانی شدم. چرا باید من  "مباشر " نسترن خانوم باشم؟؟؟؟  چک برای اون به حساب بخوابونم؟؟؟؟ با پول های اینجا ، برای نسترن خانوم کار میکنه و کارکرد بالا و برای اون  و دسته چک و و و ...
بابا تو بانک منو میشناسن. از این کار خیلی متنفرم. برام عذاب آوره.  حس  بدی بهم دست میده. حکم یه " مباشر "  همون نوکر و         "  امر بر " ...
حس میکنم خیلی وفتها ، خیلی وفتهای خیلی زیاد ،  یعنی همون اغلب داره ازم سو استفاده میشه... و من مثله یک بز ...

2) کلافه ام. عصبی  و ...
میخواستم در مورد  انواع سیب و  انتخاب و این چیزا بنویسم. اما حسش نیست الان. باید برم بانک برای کار مباشر گریم...
اگه حوصلش بود  شاید یه روز نوشتم  ...

3) خدایا ؟  خواهش میکنم  از " خشم " و " حسد"  دورم کن. لطفا...
خشم و حسد زندگی ادمو ویران میکنه .  و  من ،  فک میکنم دارم دچارش میشم ناخواسته . از این موضوع امروز حسابی " وحشت "  کردم . خیلی خیلی زیاد ترس ورم داشته.
تصمیم گرفتم این دعا رو به  دعاهای معمولم اضافه کنم :  خدایا  منو از خشم و حسد محافظت بفرما. نذار دچار خشم و حسد بشم.



4) خدایا ؟ بهترین دعا همون " عاقبت به خیری " و  " عافیت "  هست.  پس لطفا ،  لباس عافیت به تنم بپوشان و عاقبتم رو به خیر بگردان...




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۲
مریم م.م

نظرات  (۳)

چرا یک بار برای همیشه این مساله رو تموم نمیکنی . برای خودت کار کن. حتی در آن شهر لعنتی هم می توانی مستقل کار کنی. به جای این همه عذاب کشیدن کارت را جدا کن . مستقل باش.نیازی به رفتن به شهرهای دور هم نیست.مستقل باش دختر خوب
پاسخ:
اول از همه سلام .

نمیدونم از کی میخونید. اما قطعا از خوندن فقط همین یه پست ، اینحوری حوصلتون سر نزفته از حرفهای تکراریم ؛  که دعوام کنین...
به هر حال .
جواب چرا ؟
باور کن من خیلی دلم میخواد . اما به همین راحتی نیست که ...
لابد میگی تو تحرک نداری. فقط نشستی و همه چی رو میخوای و  ال و بل ...  شما میتونی از زاویه ای که هستی هرجور میخوای منو ببینی و قضاوت کنی. شاید هم گاهی درست ببینی ... چون و چرا نمیارم و توجیه نمیکنم ...
...

  اینجا رو نخون. از من و اینجا جوصلت سر میره و کلافه میشی.
یه سوال؟ 
" اسراپ " یعنی چی ؟ 
-سلام
-از خوندن چیزهای خوب خسته نمیشم. 
-میدونم خیلی سخته. این روزها کار مستقل داشتن برای آقایون سخته چه برسه برای خانومها. باز یه کاری برای خودت داری. من دارم از این زاویه نگاه میکنم. باز تو کاری برای انجام دادن و پول دراوردن داری.پس از خیلی ها جلویی .
اما کار مستقل داشتن یه طعم دیگه داره. شبیه طعم گیلاس. میشه یواش یواش کارتو جدا کنی. هرچیزی راه حلی داره که تنها خودت باید پیدا کنی.
- اسراپ : 
ASRAP - Acoustic Sensor Range Predictionasrap   مخفف پیش بینی دامنه حسگر صدا
بحث جالبیه.
پاسخ:
 علیک سلام. :-).
 
آقا و خانووم نداره...
 همونجوری که از یه پسر انتظار داریم تو یه سنی یه سری دارایی ها برای خودش داشته باشه ( خونه و ماشین و ال وبل  مثلا  ) ، یه دختر همکلاسیش هم باید بتونه همون چیزا رو داشته باشه. فرقی نداره که ... اگه دختره نتونسته داشته باشه ، از پسره هم نباید انتظار داشت. ...
اگه پسره تونسته دختره هم باید می تونسته...

در مورد جلو بودن ، آره. درسته. خودم میدونم. برای همین گاهی شکر میکنم. اما من به عقبی ها که نگاه نمیکنم.  نگاهم به جلوست. اونایی که پشتم بودن و از کنارم رد شدن و فاصله گرفتن و دوووووووووووووور شدن...  اینم میدونم همیشه کسایی هستن که جلوتر باشن.  اما  ، داشتن یه سرعتی که خودم راضی باشم رو نیاز دارم. من خیلی خیلی کندم. در واقع دارم درجا میزنم ...

سعی دارم پیدا کنم. اصولی . بی ریسک بالا... 

و اما
asrap.  باید یه سرچی بگیرم ببینم چیه .؟   پیش بینی دامنه حسگر صدا کاربردش چیه و اینا ...  .
احتمالا شما یه متخصص    یه پژوهشگر   تو این زمینه هستین...
سلام
اونجور که میبینم و اطمینان دارم تو دارای خصلتهایی هستی که میتونی بجنگی. و البته در حین جنگیدن هم بدجوری حرص میخوری. من با خوندن  وبلاگت به این نتیجه رسیدم که خیلی خوب میشه اگه برنامه ای بریزی برای مستقل بودن برای خودت میجنگی. و این برات خوبه.تو به شدت تمایل داری همه کارها دست خودت باشه.
درستو فراموش نکن. ..
برمیگردم...نمیزارن که
پاسخ:
سلام .
"تو دارای خصلتهایی هستی که میتونی بجنگی"
خب این جنگیدن رو چی معنی کنم ؟  جنگجو بودن  به معنی مثبت و خوبش  ؟ یا  جنگی بودن به معنی   خروس جنگی بودن و دعوایی ... ؟؟؟
بعدشم ،
 " اطمینان " ؟؟؟  واژه اطمینان  با خوندن 4 تا ، 10 تا پست  خیلی متکبرانه  و یا سطحی به نظر میرسه.


اینکه میگین تو جنگیدن بدجوری حرص میخوری  رو  زدین  تو خال ( تیر تو تاریکی خورد تو خال  ).  خندم گرفت.منکرش نمیشم.. دقیقا درسته
 شایدم من خیلی با جزییات مینویسم که اینو متوجه شدین. وگرنه که از 4 تا نوشته که ،   آدم اینا رو نمیفهمه. متوجه نمیشه. :-)


"به شدت تمایل داری همه کارها دست خودت باشه."  ؟؟؟
کلا کامنت پر کنایه و ایهامیه.






ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی